Friday, December 08, 2006

NL: Brief aan Testaankoop

Hier een voorbeeld van een brief aan Testaankoop - met dank aan Chantal!

Beste Testaankoop,

Ja, waar moeten wij beginnen. Onze lijst met klachten van Coditel is bijna oneindig. Misschien de belangrijkste even op een rijtje zetten.

Nederlands – welkomsbrief ipv afsluitingsbrief

Aangezien wij blijkbaar betaalden voor 3 TV aansluitingen en in feite maar 1 TV hebben, hebben wij aan Coditel gevraagd om de 2 andere lijnen af te sluiten. Dit diende schriftelijk te gebeuren, wat wij dan ook hebben gedaan. Ongeveer een maand later kregen wij een brief “Welkom als nieuwe cliënt van Coditel. Wij zullen u aansluiting op datum x komen doen”. Omdat dit ons niet correct leek, hebben wij hen proberen te bellen. Je krijgt dan een “bandje” aan de lijn en dan moet je je taal kiezen. Nadien krijg je dan te horen dat er geen enkele Nederlandstalige operator ter beschikking is en dat je op 1 moet duwen voor een Franstalige operator. Nu, wij hoeven dat niet. Wij zijn Nederlandstalig, wonen in Vlaanderen (Wemmel) en willen dan ook in het Nederlands bediend worden. Als je dan na de 100ste poging toch een keer voor een Franstalige operator kiest, dan praat die geen woord, maar dan ook werkelijk geen woord Nederlands.

Afgesloten

Omdat men ons, toen we belden om 2 van de 3 lijnen af te sluiten, had gezegd dat we mochten wachten op een factuur die maar 1 aansluiting zou aanrekenen ipv 3, hadden we de initiële factuur dus niet betaald. Nadat we een WE waren weggeweest, bleken we plots geen kabelaansluiting meer te hebben. Eerst denk je dan dat er ergens een panne is. De dag nadien bel je dan Coditel en die zeggen dan doodleuk dat ze de kabel hebben afgesloten omdat wij de betaling niet hebben gedaan ! Als we dan vroegen hoeveel we moesten betalen dan antwoorden zij het volledige bedrag . Bovendien zeiden zij dat nadat de betaling bij hun is aangekomen, we binnen de 48u terug televisie gingen hebben (in het Frans allemaal uiteraard). Na 48u heb je dan nog een televisie en bel je terug en dan blijkt dat je nog een administratieve kost moet betalen omdat de kabel was afgesloten. Nadat ze die betaling hebben ontvangen (het duurt volgens hen 48u voordat ze een overschrijving van ING naar ING binnenkrijgen!) duurt het dan nog eens 48u voordat ze komen aansluiten. Uiteraard viel daar dan nog juist een WE in dus kortom wij hebben meer dan 2 weken geen televisie kunnen kijken.

Vijf TV

Het is toch ongelofelijk dat heel Vlaanderen Vijf TV kan ontvangen en de cliënten van Coditel niet.

Geen alternatief

We weten niet hoe het juist komt, maar blijkbaar hebben wij in Wemmel geen enkel andere mogelijkheid dan om via Coditel een kabelaansluiting te nemen. Telenet is blijkbaar niet mogelijk. Belgacom TV ook niet. Over de voordelen van de liberalisering van de markt te spreken !?!

Kunnen jullie ons op de hoogte brengen van de huidige stappen die jullie momenteel ondernemen en hoever het hiermee staat.

Vriendelijke groeten,

Chantal

0 Comments:

Post a Comment

<< Home